nedelja, 5. april 2009

[Anahi] Intervju z Fernando

Pri njej je anoreksija in bulimija trajala kar pet let. V najbolj kritičnem trenutku se je njeno srce celo ustavilo. Sedaj, je popolnoma zdrava in želi pomagati ljudem z istim problemom.

Tokrat nimam besed. S tabo bi rada delila čudiž, ki ga je doživela Anahi, da lahko nadaljuje z življenjem. Hvala Any, da si z nami delila svoje izkušnje, ki so te med intervjujem celo spravile v jok.

Lahko rečemo, da si bila blizu smrti?
Uh kako močno vprašanje! Z veliko poguma ti lahko povem da ja. Šla sem skozi zelo težko obdobje in srce se mi je ustavilo za nekaj sekund. Vse to je bila posledica petih let anoreksije in bulimije, ki so motnje hranjenja. Lahko bi se reklo, da sem bila blizu smrti, a Bog mi je dal drugo priložnost in to mi je dalo več moči in poguma.

Se spomneš trenutka, preden se ti je ustavilo srce?
Nekaj časa sem bila v nezavesti in odpeljali so me v bolnišnico, kjer se mi je ustavilo srce. Spomnim se, da sem se tri dni kasneje zbudila in občutek sem imela, da sem se vrnila iz dolgega potovanja. K meni je pristopil psiholog in me prosil, naj mu nekaj narišem. Narisala sem ugrentno sobo in vse, kar se mi je zgodilo. Zdravnik ki me je sprejel na urgenci je videl risbo in se začudil, saj je zgledalo, da sem bila ves čas tam in gledala, kaj se dogaja. Jaz se ne spomnem ničesar a to sem pač narisala. Mislim, da je nad nami nekaj močnejšega, ki odkloča, kdaj je čas za našo smrt. Če ti da drugo priložnost, jo je treba 100% izkoristiti.

Ni bilo nobene ljubezni do nekoga, ki bi te sprevila iz te bolezni?
Ko si v takšnem problemu, se izoliraš in nihče ne razume, kako težko ti je. To je izključno psihični problem in razum je včasih močnejši od tebe. Moja družina, prijatelji in vsi ki so me obkrožali so zelo trpeli a ko si enkrat v tem, ne moreš več priti ven. Vse okoli tebe je črno in ne moreš misliti na druge. Ubistvu postaneš zelo egoističen in misliš, da je to samo tvoj problem in drugi ne trpijo zaradi tega. To je zelo negativna stran .. ne vidiš, ne slišiš, ne čutiš. Prav zato, ker vem, kako je ko si bolan sem ustanovila kampanijo, ki se ukvarja z reševanjem takih problemov.

Kako je začela to samouničevanje?
Pri tej bolezni ne moreš določiti ne ure in ne dneva. Vse se dogaja malo po malo. Začne z tem, ko ti ni všeč tvoj izgled .. ni za to, da bi se videla debela ali fuha .. enostavno ti nisi všeč in najlažje je reči "sem debela". Ni problem v tem, da hočeš biti suha ampak je problem že psihičen. V tebi je neka luknja in poiskati moraš njen izvor. Meni je največkrat mankal le objem ali kaj podobnega. Bala sem se biti kar sem, saj sem mogla biti tisto, kar so revije pisale o meni.

Kaj misliš, da je povzročilo to bolezen v tebi?
Smrt moje babice, saj je bila moja opora. Moja mama, sestra in jaz smo se obnašale kot najstnice. Mamo sem imela za najboljšo prijateljico saj je taka po duši, mojo babico pa za mamo. Me tri smo vedno bile kot njene hčerke. Ko je umrla, sem imela 14 let in moje ravnovesje se je v trenutku podrlo. Veliko je name uplivala tudi kariera in predvsem tisto, kar so o meni pisali. Ker sem komaj začenjala z najstništvom, me je vse zelo prizadelo. Pisali so, da sem preveč suha ali debela, da imam velik nos ali majhna ušesa .. zgledalo je, da nihče ni bil zadovoljen s tem kar sem bila.

Ti dosti pomeni lepota?
Nisem oseba, ki se ima za lepo ali grdo. Sedaj, ko sem to bolezen prebolela, se na to oziram še manj. Sem edinstvena. So ljudje lepši ali grši od mene, višji ali nižji .. ampak jaz sem jaz. Bolezen me je naučila predvsem, da se ne smem pretvarjati.

Te je slava zelo prizadela?
V tistem trenutku me je. Skupaj z smrtjo moje babice je bila to grozna kombinacija. Nisem vedela kdo sem: Tista na TV? Tista v hiši? Katera?.

Katere so tvoje šibke točke?
Boli me, če mi kdo škodi ali se želi okoristiti na moj račun. So ljudje, ki se jim že ne daleč vidi da mi zavidajo do take mere, da mi hočejo škoditi .. to me zelo boli. V tem trenutku ne čutim tega, saj vidim v tvojih očeh le izkrenost in vem, da so ta vprašanja dobronamerno postavljena.

Kakšna je bilo tvoje stanje v najhujšem trenutku?
Težka sem bila 35 kil, lasje so mi odpadali, nohti so se mi lomili, na zobeh sem dobila madeže in kože se mi je zelo izsušila. Najhujše je, da sem izgubila menstruacijo. Nehala sem živeti .. moja ura se je totalno ustavila.

Kaj si videla v ogledalu?
Praznino. Ko pomagam ljudem jim vedno rečem, da si že mrtev ko se tako vidiš v ogledalu. Si že na koncu počasne smrti. Če se še vidiš v ogledalu, imaš priložnost da znova lepo zašiviš.. temu je namenjena pesem Salvame.

Si se videla mrtvo?
Popolnoma prazno. Videla sem nekaj bolečega. Od te bolezni postaneš odvisen in prav zato je težko iz nje, tudi če hočeš - ne moreš! Vidiš se kot svinjarijo. Ko te enkrat premaga, proti temu izgubiš vsak boj. Nujno moraš poizkati strokovno pomoč in zato sem ustvarila fundacijo, telefon in internetno stran ki ti pomaga iz tega. najpomembnejše je znati reči "pomagaj mi". Če nočeš da te vidijo, vsaj pokliči po telefonu in nekdo ti bo pomagal.

Ti si prosila za pomoč?

Vedno znova so me spravljali v bolnišnice a jaz sem vedno našla izgovor za priti ven in obtoževati druge, da mi ne znajo pomagati. Mislila sem, da lahko to naredim sama a to ni bilo res. Misliš, da si ti najbolj inteligenten a se motiš. Mami sem vedno rekla, da me v bolnici mučijo in vedno je prišla pome in me odpeljala domov.

Za tvojo mamo je bilo gotovo grozno..
Moja mama je zelo močna in pogumna ženska, ki je vidla svojo hči škodovati si. Ona seveda ni vedela kaj narediti in stalno me je spraševala: "Kaj rabiš? Prosim pusti mi, da ti pomagam. Kaj smo nardili narobe?". A jaz nikoli nisem odgovorila in si pomagala pustiti.

So naredili kaj narobe?
Ne! Danes vem, da sem za to kriva sama in vesela sem, da imam tako družino, prijatelje in seveda oboževalce, ki so šli z mano skozi vse to. Ko sem bila bolna so mi pisali in me čakali pred bolnišnico. Vedno so bili z mano. Zavedam se, da je bilo najhuje to, da sem imela okoli sebe toliko ljubezni, jaz pa tega nisem opazila.

Kaj reči anoreksičnem ali bulemičnem dekletu? Kaj reči mami, sinu ali partnerju?
Najbolj pomembno je, da jo ne obsojate. Ko te nekdo obsoja se boš takoj skril in vse zanikal. Raje poiščite profesionalno pomoč in rečte bolni osebi: "Vem kaj ti je in te razumem. Ne skrbi, nisi slaba oseba ker jemlješ odvajala in ne ješ. Ne skrivaj se .. raje poiščiva pomoč". Potrebno je biti miren in ne dati občutka, da to delaš proti njeni volji. Objemite to osebo saj ji morda manjka le to in rečite, da boste te ovire prebrodli skupaj. Potrebno je veliko ljubezni in potrpljenja. V dobro bolni osebi vas prosim, da se obrnete na profesionalno pomoč.

In tvoj oče?
Tudi on je umiral zmenoj. Veliko krat sem jih že prosila odpuščanja, ker sem jim naredila toliko hudega a oni rečejo le: "Ne prosi odpuščanja. To je boila bolezen in ti le njena žrtev".

Kakšne so bile tvoje navade?
Tega ti ne morem povedat, saj bi tako dala idejo tistim, ki trpijo za to boleznijo. Za mikrofonom ti povem vse, a če ti jih povem tu, lahko le škodim. najhujše pri bolnikih je, da berejo knjige o bolezni kjer piše, koliko krat so bruhali inti jih posnemaš. Veliko krat se zgodi, da so na televiziji tisti, ki govorijo o svojih izkušnjah. jaz semn brala knjige, revije, internetne članke, da bi dobila čim več idej. Videla sem nasvet in naredila točno to, kar je pisalo. jaz lahko povem le na splošno, da ljudje nehajo jesti, jemljejo odvajala ali kakšne podobne stvari. jaz do odvajal nisem prišla, saj sem vse kar sem pojedla avtomatsko izbruhala. Če bi počela še to, bi bila gotovo mrtva.

Koliko časa nisi jedla?
Hvala nekemu članku v časopisu o neki ženski, ki je preživela anoreksijo -ko si bolan te ne briga to, če je preživela ampak le, kaj je med boleznijo delala - sem živela 11 dni le od vode, saj sem izbruhala vse kar sem pojedla. Po tem, sem bila tako šibka, da nisem mogla niti dveh korakov narediti.

Koliko kil imaš danes?
Ne vem natančno. Imam okoli 48 kil in zdravnik mi je rekel, da je to v redu za 25-letno žensko (Anahi je majhna zato je tolko kil uredu). Vsak dan telovadim, plavam, igram tenis in nimam straha pred hrano - jem kar hočem! Oseba, ki si je škodovala je ostala za mano in sedaj sem popolnoma pozitivna oseba, ki živi vsak dan maksimalno. Če mi je Bog dal priložnost, da sem boljša in da z to izkušnjo pomagam drugim, je to bilo zame OK. Trenutno se ukvarjam z tem, da bi bila manj vzkipljiva oseba in dati več nase, kot na druge, saj sem vedno postavljala druge predse.

Proporočam ti knjigo Mamás de teta grande.
So mi jo že predlagali.

Si uničila kaj iz tistega obdobja?
Nekega dne sem gledala slike in strgala nekatere. Vem, da bi mamo zelo bolelo, če bi jih videla. Na njih sem bila bolna, brez nasmeha, z praznim pogledom in žalostnim izrazom. Par najboljših slik sem obdržala, saj se ne smem delati, da tega nisem doživela.

Kako bi ocenila tvojo izkušnjo glede na tiste, za katere si slišala preko fundacije?
na žalost sem slišala veliko hujše zgodbe. Naredile so veliko več u krajšem času in sedaj jih ni več na svetu. Nekatere punce so zelo visoke in želijo shijšati na tako težo, ki je pri njih žal že usodna.

Govoriš z osebo, ki vidiš da je bolna?
Pred kratkim sem bila na poroki in pristopila do neke suhe punce. Rekla sem ji, da vem kako se boji in naj preneha s tem, saj je lepa taka kot je. Ko sem ji rekla: "Odpri se saj ti bo veliko lažje" so se ji napolnile oči z solzami in je stekla stran. Upam, da se bo soočila z to boleznijo saj je zgledala zelo slabo.

Si razmišljala kdaj o tem, zakaj se to ne dogaja starejšim generacijam tako pogosto?Mislim, da na nas preveč upivajo reklame in stereotipi. Všeč so nam dekleta na modnih pistah, ki se lomijo v petah ker imajo prešibka kolena. Grozno je, ker imajo ljudje to za perfektnost.

Kaj je zate denas lepota?
Zdravo telo je zame lepo.

Katere laži so rekli o tebi?
Sa sem nora, odvisna od drog .. groza. Nihče ni razumel da sem enostavno bolna. Zato sem tudi javno spregovorila sa zaprem usta vsem, ki so pisali take stvari. Danes z fundacijo žalim rešiti čim več življenj. Z kampanijo delamo na knjigi, ki ti ne bo dajala idej ampak ti pomagala priti iz tega.

Je kaj, kar še nisi delila z publiko?
Dosti stvari. Vse do hranim v sebi ker nimam dovolj poguma za jih povedati in še posebej zato, ker lahko prizadanejo moje najbližje. Danes ti bom izdala, da sem na dan ko me je sestrična peljala v bolnico čutila, da bom umrla. Bila sem zelo slaba. Hvala Bogu je bila bolnica odaljena le minuto od moje hiše. Če sem tisti dan rekla sestrični, da mi pelje v bolnico je bilo to zato, ker sem bila res slaba. Vedno sem bežala pred zdravniki a takrat nisem mogla več. Ko sem sedela v avtu mi je bilo žal za vse, kar sem naredila.

Padeš v nizkotnost?
Mislim da ja. Ko se dotakneš dna, misliš da si lahko pomagaš a ni tako. Škoidti si na tak način, lagati zdravnikom in podobne stvari je že nizkotno. Grdo mi je spominjati se na vse kar sem jim naredila. Rada bi jih objela. Še rajši bi objela sebe, saj si moreš najprej sam pomagati, če želiš da ti drugi.

Kaj pomeni tvoj tattoo?
Aaa ne morem verjet da si ga vidla. Naredila sem si ga o vsem tem kar se mi je zgodilo, da bi se vedno spomnila dihati. To ima zame velik pomen. Piše BREATH in zraven je zvezdica .. torej dihaj ker imaš še eno možnost. Zvezdica pa je tam ker mi zvezde veliko pomenijo. Vedno sem verjela v njihovo magijo in na to, da izpolnjujejo želje. Med boleznijo sem vedno prosila eno zvezdo: "Spravi me od tikaj" .. in to se je zgodilo.

Kaj si odnesla od tega pogovora?
Zelo sem se odprla in to je bil zame več kot le pogoovr. Dala si mi zaupanje in hvala, ker si mi dovolila da sem o vsem tem govorila s teboj. Danes sem povedala več kot kdarkoli. Hvala.

Ni komentarjev: